Нормативна база

Лікарські засоби

Інші розділи

Зворотній зв'язок

Про реорганізацію Буковинської державної медичної академії

№ 110; прийнятий: 15-03-2005; чинний
Видавник: Міністерство охорони здоров'я України
Тип документа: Наказ, Статут


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

Н А К А З

15.03.2005  № 110

Про реорганізацію Буковинської державної медичної академії

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 березня 2005 року № 46-р "Про реорганізацію Буковинської державної медичної академії"  НАКАЗУЮ:

1. Утворити Буковинський державний медичний університет шляхом реорганізації Буковинської державної медичної академії.

2. Затвердити статут Буковинського державного медичного університету (додається).

3. Ректору Буковинського державного медичного університету Пішаку В.П. здійснити відповідні заходи щодо проведення державної реєстрації Буковинського державного медичного університету.

4. Департаменту кадрової політики, освіти і науки (Банчук М.В.):

- внести відповідні зміни до укладеного з ректором контракту від 31.10.2003 р. № 217 в частині, що стосується статусу навчального закладу;

- внести відповідні зміни до номенклатури закладів охорони здоров'я.

5. Департаменту економічного розвитку охорони здоров'я, управління фінансовими і матеріальними ресурсами (Карамушка Л.І.) внести відповідні зміни до мережі установ і організацій, які отримують кошти з Державного бюджету України.

Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Міністр                                               М.Є.Поліщук

ПОГОДЖЕНО                            ЗАТВЕРДЖЕНО

Міністерство освіти                  Наказ Міністерства охорони

і науки України                      здоров'я України

Заступник Міністра                   15.03.2005  № 110

______________

14.03.2005

                                     Зареєстровано в Міністерстві

                                     охорони здоров'я України

                                     15 березня 2005 р.

                                     за № 111

СТАТУТ

вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет"

1. Загальна частина

1.1. Даний Статут вищого навчального закладу, розроблений відповідно до чинного законодавства України, є документом, який регламентує діяльність Буковинського державного медичного університету (надалі - Університет), створеного розпорядженням Кабінету Міністрів України 2 березня 2005 року № 46-р.

1.2. Місце знаходження Університету: пл. Театральна, 2, м. Чернівці, 58000, Україна, тел./факс: 55-37-54, електронна пошта: E-mail: bma@msa.cv.ua Ідентифікаційний код - 02010971.

Повна назва Університету - Буковинський державний медичний університет (БДМУ). Іноземними мовами:

- Буковинский государственный медицинский университет;

- Bukovinian State Medical University;

- Staatliche Medizinische Universit t Bukovyna;

- Universit de M decine d' Etat de Bukovine;

1.3. Основними напрямками діяльності Університету є: підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців та професіоналів для закладів охорони здоров'я за напрямом 1101 "Медицина" та для фармацевтичних закладів за напрямом 1102 "Фармація".

1.4. Головними завданнями Університету є:

- здійснення освітньої діяльності з напрямів "Медицина", "Фармація", яка забезпечує підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців та професіоналів освітньо-кваліфікаційних рівнів "молодший спеціаліст", "бакалавр", "спеціаліст", "магістр" і відповідає стандартам вищої освіти;

- здійснення наукової та науково-практичної діяльності;

- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців та професіоналів з вищою медичною та фармацевтичною освітою;

- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів;

- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;

- медична практика;

- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Університеті, в дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України.

1.5. Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії вищий навчальний заклад акредитовано за IV рівнем акредитації у повному обсязі та згідно з ліцензією АА № 903955 готує фахівців за напрямами 1101 "Медицина" та 1102 "Фармація" за такими спеціальностями і освітньо-кваліфікаційними рівнями:

Медицина, 1101

Лікувальна справа 7.110101, 8.110101

- рішення ДАК від 06.07.99 р. (протокол № 22);

Педіатрія 7.110104, 8.11010

- рішення ДАК від 20.06.2000 р. (протокол № 27);

Медична психологія 7.110110

- рішення ДАК від 11.04.2001 р. (протокол № 32);

Сестринська справа 6.110100

- рішення ДАК від 22.06.2004 р. (протокол № 51);

Сестринська справа 5.110102

- рішення ДАК від 22.06.2004 р. (протокол № 51);

Лабораторна діагностика 6.101103

- рішення ДАК від 11.04.2001 р. (протокол № 32);

Лабораторна діагностика 5.110103

- рішення ДАК від 11.04.2001 р. (протокол № 32).

Фармація, 1102

Клінічна фармація 7.110206

- рішення ДАК від 11.04.2001 р. (протокол № 33);

Фармація 5.110201

- рішення ДАК від 08.04.2003 р. (протокол № 45).

Університет надає іноземним громадянам освітні послуги, пов'язані з одержанням вищої освіти на рівні кваліфікаційних вимог до спеціаліста.

Університет здійснює післядипломну спеціалізацію випускників (інтернатура) за базовими напрямками - рішення ДАК від 17.05.2001 р. (протокол № 33), а також перепідготовку та удосконалення лікарів (в т. ч. іноземних громадян) - рішення ДАК від 17.05.2001 р. (протокол № 33).

Університет здійснює військову підготовку лікарів з військово-облікової спеціальності 901000 "Лікувальна справа" в наземних військах ("Загальна практика") та провізорів з військово-облікової спеціальності 909000 "Фармація".

Університет здійснює підготовку наукових та науково-педагогічних кадрів через аспірантуру та докторантуру (наказ МОН України від 27.12.2002 р. протокол № 759).

1.6. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді, господарському суді, веде самостійний баланс, має поточний рахунок в Державному казначействі України, валютний та депозитний рахунки в установах банку, печатку і штампи зі своїм найменуванням, бланки тощо.

1.7. Університет здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.

1.8. Структурні підрозділи Університету створюються відповідно до законодавства України та головних завдань діяльності Університету і функціонують згідно з окремими положеннями, що затверджуються ректором Університету.

Структурними підрозділами Університету є: факультети, кафедри, навчальний, науково-лікувальний, економічний, адміністративно-господарський відділи, бухгалтерія та інші структурні підрозділи.

Факультет створюється наказом ректора на підставі рішення Вченої ради Університету за умови, якщо до його складу входить не менше ніж три кафедри і на ньому навчається не менше ніж 200 студентів денної форми навчання. Факультети діють на підставі Положень, які після рекомендації Вченої ради Університету затверджуються ректором.

Керівництво факультетом здійснює декан, який обирається таємним голосуванням Вченою радою факультету з числа науково-педагогічних працівників, які мають вчене звання професора, доцента і науковий ступінь. Декан факультету після обрання Вченою радою факультету призначається на цю посаду ректором Університету строком до 5 років. Граничний вік кандидата на посаду декана факультету не може перевищувати 60 років.

Кафедра - базовий структурний підрозділ, що забезпечує викладання однієї або кількох навчальних дисциплін і здійснює навчально-методичну, виховну, науково-дослідну, медичну (фармацевтичну) діяльність за певним напрямом. Кафедра створюється рішенням Вченої ради Університету за умови, якщо до її складу входять не менше ніж п'ять науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш ніж три з яких мають науковий ступінь або вчене звання.

Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який обирається Вченою радою Університету і призначається ректором Університету на умовах строкової трудової угоди.

Бібліотека Університету є навчально-допоміжним, інформаційним та культурно-освітнім підрозділом, який діє на підставі Положення, затвердженого ректором Університету. Директор бібліотеки обирається Вченою радою Університету і призначається на цю посаду ректором.

Інші структурні підрозділи утворюються рішенням Вченої ради Університету і діють на підставі Положень, затверджених ректором Університету.

Основними структурними підрозділами Університету є:

- медичний факультет № 1 (спеціальність "лікувальна справа");

- медичний факультет № 2 (спеціальність "лікувальна справа");

- медичний факультет № 3 (спеціальність "педіатрія");

- медичний факультет № 4 (спеціальності "Сестринська справа", "Лабораторна діагностика");

- медико-психологічний факультет;

- фармацевтичний факультет;

- факультет післядипломної освіти;

- відділення молодших медичних і фармацевтичних фахівців (спеціальності "Сестринська справа", "Лабораторна діагностика", "Фармація");

- кафедри;

- підготовче відділення для іноземних громадян.

Навчальні, навчально-виховні та навчально-допоміжні підрозділи Університету:

- навчальний відділ з інформаційно-аналітичним сектором;

- навчально-методичний кабінет;

- студентська канцелярія;

- відділ виробничої практики;

- бібліотека;

- музей Університету.

Наукові структурні підрозділи Університету:

- науково-лікувальний відділ;

- відділ аспірантури, магістратури та клінічної ординатури;

- відділ інноваційного розвитку;

- відділ метрологічного та технічного забезпечення;

- центральна науково-дослідна лабораторія;

- діагностично-лікувальний центр;

- віварій.

Адміністративно-господарські підрозділи Університету:

- відділ кадрів;

- економічний відділ;

- бухгалтерія;

- відділ військового обліку, бронювання та спецроботи;

- канцелярія;

- архів;

- штаб цивільної оборони;

- редакційно-видавничий відділ;

- служба охорони праці;

- юридична служба;

- господарська частина.

Інші підрозділи Університету:

- палац культури і відпочинку "Академічний";

- база відпочинку у с. Репуженці Заставнівського району Чернівецької обл.

Університету згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.05.97 р. № 526 та наказом Міністерства освіти України від 20.06.97 р. № 218 підпорядковані вищі медичні навчальні заклади I-II рівня акредитації (Чернівецький медичний коледж, Вашківецьке та Новоселицьке медичні училища), які фінансуються з обласного бюджету, мають свої статути, печатки та рахунки у банках (з 2004-2005 рр. мають статус коледжів).

2. Повноваження Міністерства охорони здоров'я України

Університет підпорядкований Міністерству охорони здоров'я України (далі - МОЗ України), яке відповідно до чинного законодавства:

- делегує повноваження ректору згідно з чинним законодавством для безпосереднього управління діяльністю Університету;

- здійснює фінансування Університету за рахунок коштів державного бюджету;

- затверджує Статут Університету, кошторис доходів і видатків та штатний розпис;

- здійснює контрольні функції за дотриманням вимог стандартів вищої медичної та фармацевтичної освіти;

- формує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою в Університеті;

- сприяє працевлаштуванню випускників Університету;

- організовує конкурс, затверджує та звільняє з посади ректора Університету;

- погоджує призначення на посади та звільнення з посад першого проректора - проректора з навчальної роботи, проректора з науково-лікувальної роботи;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;

- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.

3. Обсяг цивільної правоздатності

3.1. Цивільна правоздатність Університету виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається із його прав та обов'язків.

3.2. Університет має право:

- визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів освіти IV рівня акредитації;

- визначати форми та засоби проведення навчально-виховного процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;

- присвоювати вчені звання професора, доцента, старшого наукового співробітника;

- відкривати нові спеціальності;

- розвивати матеріально-технічну базу навчання і наукових досліджень, створювати підручники, навчальні та навчально-методичні посібники, наукову та навчально-методичну літературу;

- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт основних фондів;

- створювати в установленому чинним законодавством порядку структурні підрозділи, навчальні, навчально-виробничі та навчально-наукові-виробничі комплекси, діагностично-лікувальні центри (клінічні бази);

- проводити науково-дослідні роботи, спрямовані на вирішення актуальних проблем медицини та охорони здоров'я, проблем вищої школи;

- залучати кращі науково-педагогічні кадри з інших медичних та фармацевтичних установ для поліпшення якості підготовки фахівців;

- проводити спільну освітню діяльність разом із спеціалізованими ліцеями, коледжами, з якими Університет встановлює зв'язки відповідно до чинного законодавства;

- надавати освітні платні послуги, відповідно до вимог чинного законодавства;

- виступати орендодавцем майна, відповідно до вимог чинного законодавства;

- визначати та встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників Університету в межах чинного законодавства;

- здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність на підставі договорів;

- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (в тому числі благодійних) та фізичних осіб в межах, визначених законом;

- відкривати рахунки в іноземній валюті в банках відповідно до чинного законодавства;

- відкривати депозитні рахунки в банках відповідно до чинного законодавства;

- користуватися банківськими кредитами відповідно до чинного законодавства;

- здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства;

- брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками;

- організовувати міжнародні конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;

- брати участь у міжнародних освітніх та наукових програмах;

- надавати послуги, пов'язані із здобуттям вищої та післядипломної освіти, іноземним громадянам в Україні;

- здійснювати навчання іноземних громадян англійською мовою;

- здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами; провадити освітню діяльність, пов'язану з навчанням іноземних студентів, а також підготовку кадрів для іноземних держав;

- використовувати валютні та матеріальні надходження від зовнішньоекономічної діяльності Університету для забезпечення виконання статутних завдань згідно з чинним законодавством.

3.3. Університет зобов'язаний:

дотримуватись:

- вимог чинного законодавства України;

- державних стандартів освіти;

- безпечних умов праці, проведення освітньої діяльності;

- фінансової дисципліни та збереження державного майна;

забезпечувати:

- соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників навчально-виховного процесу;

- умови для отримання особою вищої освіти;

- здійснення підготовки кадрів з вищою освітою в галузі медицини та фармації згідно із стандартами вищої освіти;

- проведення освітньої діяльності, яка включає навчальну, методичну, медичну та фармацевтичну практику, наукову, культурну діяльність;

- умови для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство, формування зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадської позиції, почуття патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;

- дотримання високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;

- умови для набуття знань у галузі медицини та фармації, підготовку висококваліфікованих фахівців згідно із ступеневою системою освіти і державними стандартами, затвердженими Міністерством освіти і науки України за погодженням МОЗ України;

- виконання умов державного контракту та інших угод на підготовку фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою;

- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;

- підготовку молоді до викладацької та самостійної наукової діяльності;

- інформування абітурієнтів і студентів про ситуацію, що склалася на ринку зайнятості;

- підготовку наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації в магістратурі, аспірантурі та докторантурі;

- первинну підготовку асистентів, перепідготовку та підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу та лікарів на факультетах післядипломної підготовки;

- підвищення професійної кваліфікації лікарів через клінічну ординатуру.

3.4. Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Університеті, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.

3.5. За рішенням вищого колегіального органу самоврядування Університету педагогічним, науково-педагогічним працівникам та особам, що навчаються, можуть бути надані додатково права та обов'язки.

4. Управління Університетом, повноваження ректора Університету

4.1. Управління Університетом здійснюється на основі принципів:

- автономії та самоврядування;

- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, органів управління вищою освітою, ректора Університету та структурних підрозділів;

- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;

- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.

4.2. Автономія та самоврядування Університету реалізується відповідно до законодавства і передбачає право:

- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;

- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників за конкурсом, на умовах контракту та трудової угоди згідно з чинним законодавством;

- надавати додаткові освітні послуги;

- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;

- створювати у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, інститути, факультети, відділення, філії, навчальні, методичні, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, територіально відокремлені та інші структурні підрозділи;

- здійснювати самостійну видавничу діяльність у встановленому порядку, розвивати власну поліграфічну базу;

- на підставі відповідних угод провадити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;

- брати участь у роботі міжнародних організацій;

- запроваджувати власну символіку та атрибутику;

- звертатися з ініціативою до органів управління вищою освітою про внесення змін до чинних або розроблених нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами щодо їх удосконалення;

- користуватися земельними ділянками у порядку, встановленому Земельним кодексом України.

4.3. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює ректор, який діє на засадах єдиноначальності і несе повну відповідальність за результати роботи Університету.

Претендент на посаду ректора Університету обирається шляхом таємного голосування конференцією трудового колективу Університету за наслідками конкурсу у порядку, встановленому Законом України "Про вищу освіту".

Ректор призначається на посаду і звільняється з посади Міністром охорони здоров'я України за погодженням з Міністерством освіти і науки України.

Кандидат на посаду ректора повинен бути громадянином України, вільно володіти українською мовою, мати вчене звання професора, науковий ступінь доктора наук, стаж науково-педагогічної діяльності не менше ніж десять років.

Ректор Університету відповідно до чинного законодавства діє від імені Університету, представляє його без доручення в усіх органах, організаціях, установах, розпоряджається майном Університету, укладає угоди (контракти), дає доручення, відкриває в установах банків і органах Держказначейства рахунки.

4.4. Ректор Університету в межах наданих йому повноважень:

- вирішує питання діяльності Університету, затверджує його структуру і подає на затвердження до МОЗ України штатний розпис;

- видає накази і розпорядження з усіх напрямків діяльності Університету;

- є розпорядником майна і коштів;

- призначає проректорів, визначає їх службові обов'язки, делегує їм частину своїх повноважень;

- забезпечує виконання кошторису доходів і видатків;

- затверджує рішення Вченої ради Університету;

- подає МОЗ України на затвердження Статут Університету, зміни та доповнення до нього;

- приймає на роботу та звільняє працівників Університету;

- забезпечує охорону праці, дотримання законодавства, Статуту Університету, правил внутрішнього розпорядку;

- визначає функціональні обов'язки працівників Університету;

- затверджує правила прийому до Університету за погодженням з МОЗ України;

- формує контингент осіб, які навчаються в Університеті;

- відраховує та поновлює на навчання осіб, які навчаються в Університеті;

- контролює виконання навчальних планів і програм;

- забезпечує дотримання службової та державної таємниць;

- здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров'я студентів, організує побутове обслуговування учасників навчально-виховного процесу та інших працівників Університету;

- разом із профспілковим комітетом подає на затвердження конференції трудового колективу Університету колективний договір, правила внутрішнього трудового розпорядку і після затвердження підписує його;

- відповідає за проведення освітньої діяльності в Університеті, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна;

- для вирішення основних питань діяльності відповідно до Статуту Університету створює робочі та дорадчі органи, а також визначає їх повноваження;

- щороку звітує перед МОЗ України та конференцією трудового колективу Університету;

- відміняє розпорядження деканів, які суперечать законодавчим та нормативно-правовим актам України, Статутові Університету чи завдають шкоди інтересам Університету;

- здійснює інші повноваження відповідно до закону України "Про вищу освіту" та інших актів законодавства;

- додаткові права та обов'язки ректора визначає контракт, який укладений з ним Міністерством охорони здоров'я України.

У разі виходу на пенсію ректор, який пропрацював на цій посаді не менше двох термінів підряд, має право у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, бути призначеним на посаду почесного ректора зі збереженням грошового утримання за рахунок Університету в розмірі заробітної плати, яку він отримував перед виходом на пенсію.

Безпосереднє керівництво навчальною, навчально-методичною, науковою, лікувальною, адміністративно-господарською діяльністю університету, гуманітарною освітою та вихованням, міжнародними зв'язками здійснюють проректори, що відповідають за ці напрями діяльності.

Проректори призначаються на посаду ректором на умовах строкової трудової угоди (контракту). Призначення на посаду першого проректора - проректора з навчальної роботи та проректора з наукової роботи здійснюється за конкурсом та за погодженням з Міністерством охорони здоров'я України.

4.5. Ректор делегує першому проректору - проректору з навчальної роботи право першого підпису на фінансових документах та угодах, делегує проректору з наукової та лікувальної роботи як голові тендерного комітету право підпису договорів.

4.6. Для вирішення основних питань діяльності Університету створюються робочі та дорадчі органи: Вчена рада, ректорат, Центральна методична комісія, деканати, приймальна комісія, наукова комісія, організаційно-методична комісія, лікувальна рада, координаційна рада з гуманітарної освіти та виховання.

Положення про робочі і дорадчі органи затверджуються наказом ректора.

4.6.1. Вчена рада Університету.

Вчена рада Університету утворюється для розгляду найважливіших питань діяльності Університету, не менше 75 відсотків від складу якої становлять науково-педагогічні працівники.

Вчена рада є колегіальним дорадчим органом Університету. Термін повноважень її персонального складу становить 3 роки.

До складу Вченої ради Університету входять ректор, проректори, головний бухгалтер, декани факультетів, директори підпорядкованих Університету вищих навчальних закладів, вчений секретар Університету (секретар Вченої ради), голова профспілкового комітету, начальник навчального відділу, завідувачі кафедр, окремі професори, доктори наук, представники студентів та аспірантів. До складу Вченої ради можуть також входити керівники інших структурних підрозділів Університету та представники органів і установ охорони здоров'я. Головою Вченої ради Університету є ректор. У разі його відсутності засідання проводить заступник голови Вченої ради (проректор). Склад Вченої ради Університету затверджується наказом ректора.

Засідання Вченої ради вважається правочинним, якщо на ньому присутні дві третини від загальної кількості членів Вченої ради.

Рішення приймаються, якщо проголосувало більше половини присутніх членів Вченої ради Університету. Рішення Вченої ради вводяться в дію наказами ректора Університету.

До компетенції Вченої ради Університету належать:

- подання до конференції трудового колективу Університету проекту Статуту Університету, а також змін і доповнень до нього;

- ухвалення фінансових плану і звіту Університету;

- подання пропозицій ректору щодо призначення та звільнення з посади проректорів, головного бухгалтера, директора бібліотеки;

- обрання на посаду таємним голосуванням завідувачів кафедр і професорів;

- ухвалення навчальних програм та навчальних планів та внесених змін до них;

- ухвалення рішень з питань організації навчально-виховного процесу;

- ухвалення основних напрямків наукових досліджень та планування дисертаційних робіт та розгляд звітів про виконання наукових досліджень;

- оцінка науково-педагогічної діяльності структурних підрозділів Університету;

- прийняття рішень щодо кандидатур вчених Університету та інших навчальних закладів для присвоєння їм почесних звань;

- прийняття рішень щодо присвоєння вчених звань професора, доцента, старшого наукового співробітника;

- встановлення іменних стипендій видатних вчених і затвердження персональних стипендіатів;

- прийняття рішень щодо кандидатур для обрання академіками та членами-кореспондентами НАН, АМН та АПН України;

- рекомендація кандидатур студентів для отримання державних кредитів на навчання.

Вчена рада розглядає й інші питання діяльності Університету відповідно до цього Статуту.

4.6.2. Ректорат вирішує поточні питання навчальної, наукової, виховної, господарської та фінансової діяльності Університету, розробляє і подає на розгляд Вченої ради Університету пропозиції щодо вирішення питань, які віднесені до її компетенції.

Ректорат очолює ректор. До складу ректорату входять проректори, декани факультетів та їх заступники, головний бухгалтер, начальник економічного відділу, начальник відділу кадрів, начальник навчального відділу, завідувач відділу практики, завідувач канцелярії, юрисконсульт, начальник служби охорони праці, голова профспілкового комітету Університету, а також можуть входити керівники інших структурних підрозділів. Склад ректорату затверджується наказом ректора. На засідання ректорату ректор може запрошувати інших осіб. З питань, які розглядаються ректоратом, приймаються рішення. На спільних засіданнях ректорату і профкому за участю керівників структурних підрозділів Університету вирішуються питання, що передбачені Колективним договором. Ці рішення є обов'язковими для виконання працівниками та студентами Університету.

4.6.3. Центральна методична комісія (ЦМК) університету є дорадчим органом, який розглядає питання планування, організації, методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу на кафедрах, факультетах, відділеннях університету, контролює і аналізує якість підготовки студентів, слухачів, лікарів-інтернів, провізорів-інтернів, науково-методичний рівень лекцій, практичних, семінарських занять, організацію відробіток пропущених занять та самостійної роботи осіб, що навчаються; визначає засоби і методику підсумкового контролю та заключної державної атестації, критерії оцінки теоретичної і практичної підготовки студентів, лікарів-інтернів, провізорів-інтернів та слухачів.

ЦМК розглядає і рекомендує (не рекомендує) до видання різні види навчальної та навчально-методичної літератури.

Очолює ЦМК перший проректор - проректор з навчальної роботи. ЦМК координує діяльність предметних методичних комісій, організаційно-методичних комісій з виробничої практики та з післядипломної освіти. До складу ЦМК входять начальник навчального відділу (заступник голови ЦМК), заступники начальника навчального відділу, методисти навчального відділу, завідувач навчально-методичного кабінету, декани факультетів та їх заступники, завідувач відділу виробничої практики та його заступники, голови предметних методичних комісій та організаційно-методичних комісій, завідувачі кафедр, окремі професори і доценти кафедр, які відповідають за навчально-методичну роботу на кафедрах.

Персональний склад ЦМК, предметних методичних комісій, організаційно-методичної комісії з виробничої практики, організаційно-методичної комісії з післядипломної освіти затверджується щорічно наказом ректора.

ЦМК щорічно звітує про свою діяльність перед Вченою радою університету. План роботи ЦМК на навчальний рік затверджується ректором.

4.6.4. Приймальна комісія Університету формує контингент студентів Університету всіх форм навчання. Склад, функції та діяльність Приймальної комісії регламентуються законодавством України, нормативними документами Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України - Положенням про приймальну комісію вищого навчального закладу, Умовами прийому до вищих навчальних закладів, а також Правилами прийому до Буковинського державного медичного університету. Склад Приймальної комісії затверджує ректор, який є її головою. Термін повноважень Приймальної комісії - один рік. Приймальна комісія перед закінченням терміну повноважень звітує про результати своєї діяльності перед Вченою радою Університету.

4.6.5. Вчена рада факультету.

Для розгляду питань навчально-виховної та наукової діяльності факультету створюється вчена рада факультету, яка є його колегіальним органом.

Вчену раду факультету очолює її голова - декан факультету. До складу вченої ради факультету входять за посадами: декан, його заступники, завідувачі кафедр, голова або члени профспілкового комітету, керівники органів самоврядування студентів, а також виборні представники, які обираються з числа професорів, докторів наук доцентів (не менше 75 відсотків від загальної чисельності її складу), які працюють на постійній основі.

Виборні представники обираються органом громадського самоврядування факультету за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють. Персональний склад Вченої ради факультету затверджується ректором на трирічний термін.

Вчена рада факультету:

- визначає загальні напрями діяльності факультету;

- обирає на посади таємним голосуванням асистентів, викладачів, старших викладачів, доцентів, декана;

- вирішує питання організації навчально-виховного процесу на факультеті;

- ухвалює фінансовий план і звіт факультету;

- заслуховує щорічний звіт декана, звіти завідувачів кафедр згідно з Положенням про факультет;

- вирішує інші питання відповідно до своїх повноважень.

Рішення вченої ради факультету:

- вводяться в дію розпорядженням декана факультету;

- можуть бути скасовані Вченою радою Університету наказом ректора.

5. Органи громадського самоврядування

5.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Університету є конференція трудового колективу (далі - Конференція).

Загальна кількість делегатів Конференції та чисельність делегатів від кожного структурного підрозділу Університету визначається таким чином:

- 1 делегат від 4 працівників професорсько-викладацького та наукового персоналу;

- 1 делегат від 25 працівників інших структурних підрозділів.

Делегати на конференцію обираються на загальних зборах трудових колективів структурних підрозділів. Конференція скликається не рідше, як один раз на рік. Термін повноважень делегатів Конференції становить три роки.

Організацію і проведення Конференції здійснює керівництво Університету спільно з профспілковим комітетом Університету.

Конференція трудового колективну вважається правочинною, якщо на ній присутні дві третини від загальної кількості обраних делегатів.

З питань прийняття рішення про відкликання ректора Університету з посади рішення конференції приймаються більшістю у 2/3 голосів делегатів, які беруть участь у засіданні конференції. З решти питань рішення приймаються простою більшістю голосів делегатів, які беруть участь у засіданні Конференції.

5.2. Конференція Університету:

- за поданням Вченої ради Університету приймає Статут Університету, а також вносить зміни до нього;

- обирає претендента на посаду ректора Університету шляхом таємного голосування і подає свої пропозиції МОЗ України;

- щороку заслуховує звіт ректора Університету та оцінює його діяльність;

- обирає комісію з трудових спорів відповідно до Кодексу законів про працю України;

- за мотивованим поданням Вченої ради Університету розглядає питання про дострокове припинення повноважень ректора Університету;

- затверджує правила внутрішнього розпорядку Університету;

- затверджує положення про органи студентського самоврядування;

- розглядає проект колективного договору і надає повноваження профспілковому комітету чи іншому уповноваженому трудовим колективом органу підписувати колективний договір з ректором Університету від імені колективу Університету;

- розглядає інші питання діяльності Університету.

5.3. Органом громадського самоврядування факультету є збори трудового колективу факультету.

Збори трудового колективу факультету скликаються не рідше ніж один раз на рік і вважаються правочинними, якщо в них беруть участь 2/3 загальної кількості працівників факультету.

Рішення зборів трудового колективу факультету приймаються простою більшістю голосів.

5.4. Збори трудового колективу факультету:

- дають оцінку діяльності декана факультету;

- затверджують річний звіт про діяльність факультету;

- вносять пропозиції ректору про відкликання з посади декана факультету;

- обирають виборних представників до вченої ради факультету;

- обирають кандидатури до конференції трудового колективу Університету;

- обирають кандидатури до Вченої ради Університету;

- вирішують інші питання діяльності факультету.

5.5. В Університеті створюються і діють органи студентського самоврядування у формі студентських бюро курсів, студентських деканатів факультетів, студентських рад гуртожитків, студентської ради Університету.

Рішення органів студентського самоврядування мають дорадчий характер.

5.6. Вищим органом студентського самоврядування в Університеті є конференція студентів Університету. На конференцію обирається один делегат від 12 студентів.

Конференція студентів:

- ухвалює Положення про студентське самоврядування;

- обирає виконавчий орган - студентську раду Університету та заслуховує звіт про її діяльність;

- визначає структуру, повноваження та порядок обрання студентської ради Університету, термін її повноважень.

У своїй діяльності студентська рада Університету керується законодавством, рішеннями Міністерства освіти і науки та Міністерства охорони здоров'я України, Статутом Університету.

Студентське самоврядування в Університеті здійснюється на рівні студентської групи, курсу, факультету, гуртожитку, університету.

5.7. Основними завданнями органів студентського самоврядування є:

- забезпечення і захист прав та інтересів студентів, зокрема стосовно організації навчального процесу;

- забезпечення виконання студентами своїх обов'язків;

- сприяння навчальній, науковій та творчій діяльності студентів;

- сприяння створенню відповідних умов для проживання і відпочинку студентів;

- сприяння діяльності студентських гуртків, товариств, об'єднань, клубів за інтересами;

- організація співробітництва зі студентами інших вищих навчальних закладів і молодіжними організаціями;

- сприяння працевлаштуванню випускників;

- участь у вирішенні питань міжнародного обміну студентами;

- сприяння проведенню серед студентів соціологічних досліджень.

6. Майно та кошти Університету

6.1. За Університетом з метою забезпечення діяльності, передбаченої цим Статутом, закріплюються на правах оперативного управління будівлі, споруди, майнові комплекси, а також інше майно.

6.2. Майно, що знаходиться у державній власності та передане в оперативне управління Університету, не підлягає вилученню або передачі будь-яким підприємствам, установам, організаціям, крім випадків, передбачених законодавством.

6.3. Майно Університету, що забезпечує його статутну діяльність, не може бути предметом застави.

6.4. Фінансування Університету здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.

6.5. В Університеті створюються:

- загальний фонд на підготовку фахівців в межах державного замовлення та проведення науково-дослідних робіт;

- спеціальний фонд, який формується за рахунок:

- коштів, одержаних за підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації фахівців, надання додаткових освітніх послуг згідно з укладеними договорами з юридичними і фізичними особами в т. ч. з іноземними громадянами;

- доходів від здачі в оренду приміщень, обладнання;

- оплати за проживання у гуртожитку;

- безоплатних та благодійних внесків юридичних і фізичних осіб, у тому числі з інших держав;

- надходжень за виконання госпдоговірної тематики за договорами з підприємствами, установами, організаціями і фізичними особами, а також кошти від здійснення прав на об'єкти інтелектуальної власності;

- інших доходів згідно з чинним законодавством.

6.6. Оплата праці в Університеті здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України, Законами України "Про освіту", "Про вищу освіту", за схемами посадових окладів і тарифними ставками, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, законодавством України, договорами та контрактами.

6.7. Форми і системи оплати праці, умови і показники преміювання працівників Університету, порядок встановлення надбавок за високі досягнення у праці або на період виконання особливо важливих робіт, а також порядок встановлення і скасування підвищених посадових окладів, стипендій, доплат для працівників за суміщення посад, розширення зон обслуговування, виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників встановлюються відповідно до чинного законодавства і визначаються окремим Положенням, яке затверджує ректор Університету і є додатком до колективної угоди.

6.8. Кошти, матеріальні цінності та нематеріальні активи, що надходять безкоштовно у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів Університету для здійснення освітньої, наукової, виховної, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком і не оподатковуються.

7. Порядок звітності, контролю за здійсненням фінансово-господарської діяльності

7.1. Університет, відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Указу Президента України "Про Державне казначейство України" та інших нормативно-правових актів, складає затверджені форми місячної, квартальної та річної звітності та подає їх до МОЗ України, органів Державного казначейства України, Державної податкової служби, Державного комітету статистики, Пенсійного фонду України, Фондів соціального страхування.

7.2. Університет самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський та фінансовий облік своєї роботи, веде статистичну звітність згідно з установленими нормами, подає її в установленому порядку до органів, яким законодавством України надано право контролю за відповідними напрямами діяльності.

7.3. Ректор та головний бухгалтер Університету несуть персональну відповідальність за достовірність бухгалтерської та статистичної звітності.

7.4. Аудит діяльності Університету здійснюється згідно з чинним законодавством.

8. Концепція освітньої діяльності

8.1. Освітня діяльність Університету грунтується на концептуальних засадах Національної доктрини розвитку освіти, Закону України "Про освіту", Закону України "Про вищу освіту", Державній національній програмі "Освіта" ("Україна XXI століття").

8.2. Мета освітньої діяльності:

- відтворення інтелектуального потенціалу держави;

- забезпечення медичної галузі кваліфікованими фахівцями;

- формування моральних принципів та норм поведінки особистості.

8.3. Освітня діяльність базується на принципах:

- багатопрофільності;

- якості освітніх послуг, якості змісту освіти, якості результатів освіти, якості технологій навчання;

- ступеневості підготовки фахівців;

- становлення демократичної системи навчання;

- задоволення освітніх потреб студентів відповідно до їх інтересів, здібностей та потреб суспільства;

- використання державних стандартів вищої освіти як обов'язкового мінімуму змісту освіти;

- відповідності освітньо-кваліфікаційного рівня підготовки випускників вимогам суспільного поділу праці;

- випереджального інноваційного розвитку освіти;

- мобільності підготовки фахівців щодо задоволення вимог ринку праці;

- особистісній орієнтації освіти;

- інтеграції до європейського та світового освітніх просторів;

- формування національних і загальнолюдських цінностей;

- моніторингу якості освіти, забезпечення його прозорості, сприяння розвитку громадського контролю.

8.4. Цільові програми освітньої діяльності та засоби реалізації.

8.4.1. Кадрове забезпечення медичної галузі через:

- формування якісного контингенту студентів;

- адекватність змісту освіти вимогам системи праці;

- формування змісту освіти та змісту навчання на основі суб'єктно-діяльнісного підходу за принципами цілеспрямованості, прогностичності та діагностичності;

- формування вузівської компоненти державних стандартів вищої освіти з урахуванням традицій наукових шкіл Університету, потреб галузі та запитів студентів;

- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;

- конкурентоспроможність випускників на ринку праці;

- оновлення змісту освіти та організації навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей, сучасних науково-технічних досягнень;

- підвищення якості освіти, оновлення форм організації навчально-виховного процесу;

- науково-методичне забезпечення навчального процесу як інформаційної моделі педагогічної системи;

- спеціалізацію, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування фахівців;

- розробку ефективних освітніх технологій;

- створення умов для розвитку обдарованої молоді;

- виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців відповідної кваліфікації.

8.4.2. Національне виховання через:

- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання в дусі патріотизму і поваги до Конституції України;

- прищеплення студентам демократичного світогляду, дотримання громадянських прав і свобод, поваги до традицій, культури, віросповідання та мов спілкування народів світу;

- формування в молоді сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей та навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості;

- стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя;

- розвиток гуманістичної освіти, що грунтується на культурно-історичних цінностях народу, його традиціях і духовності;

- ствердження національної ідеї, що сприяє національній самоідентифікації, розвитку культури, оволодінню цінностями світової культури, загальнолюдськими надбаннями;

- формування у молоді потреби і уміння жити в громадянському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури;

- формування національних світоглядних позицій, ідей, поглядів і переконань на основі цінностей вітчизняної та світової культури;

- прищеплення здатності до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України;

- створення системи безперервної мовної освіти, що забезпечує обов'язкове оволодіння громадянами України державною мовою і можливість опановувати рідну (національну) мову і практично володіти хоча б однією іноземною мовою;

- сприяння розвитку високої мовної культури громадян, вихованню поваги до державної мови та мов національних меншин України, толерантності у ставленні до носіїв різних мов і культур;

- реалізацію мовної стратегії шляхом комплексного і послідовного впровадження просвітницьких, науково-методичних, роз'яснювальних заходів;

- сприяння формуванню нової ціннісної системи суспільства - відкритої, варіативної, духовно та культурно наповненої, толерантної, здатної забезпечити становлення громадянина і патріота, консолідувати суспільство на засадах пріоритету прав особистості, зменшення соціальної нерівності;

- формування відповідальності за власний добробут, стан суспільства.

8.4.3. Забезпечення рівного доступу до здобуття освіти через:

- запровадження ефективної системи інформування громадськості про можливості здобуття вищої освіти;

- створення умов для здобуття безоплатної вищої освіти на конкурсних засадах;

- удосконалення правових шляхів здобуття освіти за рахунок бюджету та коштів юридичних і фізичних осіб;

- розширення можливостей здобуття вищої освіти за рахунок індивідуального кредитування;

- створення умов для здобуття вищої освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та дітьми-інвалідами;

- інтеграцію з іншими вищими навчальними закладами різних рівнів акредитації;

- запровадження гнучких освітніх програм та інформаційних технологій навчання;

- додержання засад демократичності, прозорості та гласності у формуванні контингенту студентів, у тому числі шляхом об'єктивного тестування.

8.4.4. Створення системи безперервної освіти через:

- забезпечення послідовності змісту та координації навчально-виховної діяльності на різних ступенях освіти;

- формування потреби та здатності особистості до самоосвіти;

- оптимізацію системи післядипломної освіти на основі відповідних державних стандартів;

- створення інтегрованих навчальних планів і програм післядипломної освіти;

- формування та розвиток навчальних та навчально-наукових комплексів з метою підготовки фахівців;

- створення індивідуальних модульних навчальних програм різних рівнів складності залежно від конкретних потреб.

8.4.5. Підготовка студентства до життєдіяльності в інформаційному суспільстві через:

- інформатизацію системи освіти, спрямованої на задоволення освітніх інформаційних і комунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу;

- запровадження нових форм навчання із застосуванням у навчальному процесі та бібліотечній справі інформаційно-комунікаційних технологій поряд з традиційними засобами;

- створення електронних підручників;

- застосування сучасних засобів навчання;

- використання комунікаційно-інформаційних засобів та глобальних інформаційно-освітніх мереж.

8.4.6. Поєднання освіти і науки через:

- фундаменталізацію освіти, інтенсифікацію наукових досліджень;

- розвиток освіти на основі новітніх наукових і технологічних досягнень;

- випереджальний розвиток освіти;

- інноваційну освітню діяльність;

- правовий захист освітніх інновацій та результатів науково-педагогічної діяльності як інтелектуальної власності;

- запровадження наукової експертизи варіативних компонентів державних стандартів освіти, підручників, інноваційних систем навчання та виховання;

- залученням до наукової діяльності обдарованої студентської молоді, педагогічних працівників;

- поглиблення співпраці та кооперації з іншими навчальними закладами і науковими установами;

- залучення до навчально-виховного процесу провідних вчених інших навчальних закладів;

- запровадження цільових програм, що сприяють інтеграції освіти і науки;

- забезпечення якості освіти відповідно до новітніх досягнень науки, культури і соціальної практики;

- взаємозв'язок освіти і науки, педагогічної теорії та практики.

8.4.7. Моніторинг та використання зарубіжного досвіду через:

- проведення спільних наукових досліджень, співробітництво з міжнародними фондами, проведення міжнародних наукових конгресів, конференцій, семінарів, симпозіумів;

- вивчення державних стандартів освіти, навчальних планів, навчальних програм підготовки медичних і фармацевтичних фахівців у вищих навчальних закладах інших країн;

- сприяння участі педагогічних та науково-педагогічних працівників у відповідних заходах за кордоном;

- освітні та наукові обміни, стажування і навчання за кордоном студентів, аспірантів, докторантів педагогічних і науково-педагогічних працівників;

- аналіз, відбір, видання та розповсюдження кращих зразків зарубіжної наукової і навчальної літератури, наочних навчальних, мультимедійних матеріалів;

- участь у консорціумах вищих навчальних закладів в рамках міжнародних програм.

8.4.8. Кадрове забезпечення навчального процесу через:

- відповідність кадрового забезпечення вимогам атестації та акредитації спеціальностей;

- стажування та підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників;

- створення умов для ефективної професійної діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;

- забезпечення економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації педагогічних та науково-педагогічних працівників, підвищення соціального статусу відповідно до їх ролі в суспільстві.

9. Порядок внесення змін до Статуту Університету

9.1. Зміни та доповнення до Статуту приймаються Конференцією трудового колективу Університету.

Зміни та доповнення до Статуту затверджуються Міністерством охорони здоров'я України за погодженням з Міністерством освіти і науки України.

9.2. Цей Статут запроваджується в дію з моменту його реєстрації відповідно до чинного законодавства України.

10. Порядок реорганізації та ліквідації Університету

10.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, перетворення) Університету здійснюється відповідно до чинного законодавства.

10.2. Ліквідація Університету здійснюється ліквідаційною комісією, яка створюється Міністерством охорони здоров'я України. До складу ліквідаційної комісії входять представники Міністерства охорони здоров'я України та Університету. Порядок і терміни проведення ліквідації, а також порядок подання претензій кредиторами визначає Міністерство охорони здоров'я України.

10.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Університетом. Ліквідаційна комісія складає баланс Університету і подає його Міністерству охорони здоров'я України.

10.4. Під час ліквідації та реорганізації Університету вивільнюваним працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

Ректор Буковинського державного
медичного університету
член-кореспондент АНП України
професор



В.П.Пішак





На сайті також шукають: Кларитин, Натрію оксибутират інструкція, Омез д застосування, Гематоген побічні дії, Мексидол протипоказання