МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ |
НАКАЗ
|
08.07.2010 |
N 544 |
м.Київ |
Про внесення змін до Навчального плану підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" кваліфікації "провізор-косметолог" у вищих навчальних закладах ІV рівня акредитації за спеціальністю "технологія парфумерно-косметичних засобів", затвердженого наказом МОЗ від 07.12.2009 № 932 |
|
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 09.07.2009 № 642 "Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента" із змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 29.03.2010 № 259, та з метою оптимізації фінансових витрат вищих медичних (фармацевтичного) навчальних закладів при організації державної атестації
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Навчального плану підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" кваліфікації "провізор-косметолог" у вищих навчальних закладах ІV рівня акредитації за спеціальністю "технологія парфумерно-косметичних засобів", затвердженого наказом МОЗ від 07.12.2009 № 932, виклавши його у новій редакції, що додається.
2. Ректорам вищих медичних (фармацевтичного) навчальних закладів IV рівня акредитації організовувати навчальний процес згідно з навчальним планом, затвердженим п.1 цього наказу.
3. Наказ набуває чинності з 1 вересня 2010 року.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на Першого заступника Міністра Лазоришинця В.В.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони здоров’я України
07.12.2009 №932
(у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України
від ________№_____)
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст» кваліфікації «провізор-косметолог» у вищих навчальних закладах IV рівнів акредитації за спеціальністю «Технологія парфумерно-косметичних засобів»
I. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
1. Вступ
Підготовка провізорів у вищих навчальних закладах ІІІ-IV рівнів акредитації здійснюється на етапах додипломної підготовки і післядипломної – в інтернатурі та магістратурі. Набуття ступеневої освіти за напрямом «Медицина» та «Фармація» має особливості, які нормативно визначені Законом України «Про вищу освіту» від 17.01.2002 р. № 2984-ІІІ, Постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1998 р. № 65 (зі змінами, внесеними згідно з постановами Кабінету Міністрів від 23.04.1999 р. № 677 та від 13.08.1999 р. № 1482) та Положенням про особливості ступеневої освіти медичного та фармацевтичного спрямування, затвердженим наказом МОЗ України від 24.02.2000 р. № 35.
На етапі додипломної підготовки навчання здійснюється за освітньо-професійною програмою (ОПП) фармацевтичної підготовки фахівця освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" за спеціальністю «Технологія парфумерно-косметичних засобів» 7.110202. Після засвоєння ОПП фахівцю присвоюється кваліфікація – провізор-косметолог і він здатний виконувати професійну роботу провізора-інтерна (код КП – 3228).
Навчальний план додипломної підготовки фахівців за спеціальністю «Технологія парфумерно-косметичних засобів» у вищих фармацевтичному та медичних навчальних закладах ІІІ-IV рівня акредитації створено на основі галузевих стандартів вищої освіти (ГСВО) України, які впроваджуються відповідно до Закону України «Про вищу освіту» від 17.01.2002 р. № 2984-ІІІ, постанов Кабінету Міністрів України від 21.01.1998 р. № 65 «Про ступеневу освіту» та від 07.08.1998 р. № 1247 «Про державні стандарти вищої освіти», наказу МОН України від 31.06.1998 р. № 285 «Про вимоги до державних стандартів», наказу МОЗ України від 24.02.2000 р. № 35 «Про особливості ступеневої освіти медичного та фармацевтичного спрямування». При розробці навчального плану враховано вимоги наказу МОН України від 09.07.2009 р. № 642 «Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента».
Даний навчальний план є навчальним планом 2009 року у новій редакції, яка зроблена на виконання наказу МОН України від 29.03.2010 №259 «Про внесення змін до наказів МОН від 09.07.2009 №642 та від 21.12.2009 №1150».
2. Основні принципи побудови навчального плану та організації навчального процесу
2.1. Перелік та назви дисциплін навчального плану базується на ОПП підготовки фахівця за спеціальністю 7.110202 «Технологія парфумерно-косметичних засобів» напряму 1102 «Фармація».
2.2. Навчальний план структурований у кредитах (1 кредит - 36 навчальних годин, тижневе навантаження - 1,5 кредита).
2.3. Структура навчального плану є предметноінтегрованою і зорієнтована на дотримання логічної послідовності викладання дисциплін, які складають відповідні цикли підготовки: гуманітарної та соціально-економічної, природничо-наукової, професійної та практичної підготовки.
2.4. З 2010-2011 н.р. вводиться кредитно-модульна система організації навчального процесу, яка включає:
- вивчення дисциплін, структурованих на модулі, як задокументовану логічно завершену частину навчальної програми навчальної дисципліни, практики, що реалізуються відповідними формами організації навчального процесу і закінчуються підсумковим модульним контролем, в тому числі з нормативних дисциплін гуманітарного блоку, включно з дисципліною українська мова (за професійним спрямуванням).
Оцінка з дисципліни визначається як середня арифметична оцінок модулів дисципліни. Оцінка за модуль визначається з урахуванням оцінок поточного контролю та оцінки підсумкового модульного контролю, яка виставляється при оцінюванні теоретичних знань та практичних навичок відповідно до переліків, визначених програмою дисципліни.
- впровадження залікових кредитів ECTS як одиниці виміру навчального навантаження студента, необхідного для засвоєння навчальної дисципліни;
Кредит (Credit) включає усі види робіт студента, передбачених у затвердженому індивідуальному плані: аудиторну, самостійну, виробничу практику, виконання курсових робіт, підготовку до державної атестації, складання ліцензійних інтегрованих іспитів „Крок 1” і „Крок 2”, практично-орієнтованого державного іспиту тощо.
- відсутність у графіку навчального процесу екзаменаційних сесій, так як контроль засвоєння студентом кожного модулю навчальної дисципліни здійснюється після вивчення цього модулю (виключення – дисципліни “Історія косметології та аромології”, “Безпека життєдіяльності, основи охорони праці”, “Основи екології”,“Основи біоетики та біобезпеки”, “Фізичне виховання”, “Цивільний захист”, “Фармацевтичне правознавство”, “Охорона праці в галузі”, “Курси за вибором”, вивчення яких здійснюється відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу, а формою підсумкового контролю знань є залік);
- паралельне застосування для оцінювання студентів абсолютної шкали оцінювання та шкали оцінювання ECTS, яка є рейтинговою.
2.5. Студенти обирають курси за вибором відповідно до навчального плану. Вивчення щонайменше одного курсу щорічно є обов’язковим.
2.6. Студенти виконують курсові роботи з наступних дисциплін: фармацевтична і косметична хімія (4 курс), організація та економіка у фармації та парфумерно-косметичній галузі (4 курс), аромологія (4 курс), менеджмент та маркетинг у фармації (5 курс), клінічна косметологія (5 курс), технологія парфумерних та косметичних засобів промислового виробництва (5 курс). Порядок затвердження тематики курсових робіт і їх виконання визначається вищим навчальним закладом.
3. Основні положення
3.1. Навчальний план складено з розрахунку 5 років навчання або 300 кредитів. Один навчальний рік триває 40 тижнів і включає 60 кредитів (1 тиждень – 1,5 кредити), 1 кредит становить 36 академічних годин. Навчальний рік має 2160 академічних годин. Загальне навчальне навантаження включає час на проведення лекцій, практичних, семінарських та лабораторних занять, консультацій і контрольних заходів, виконання курсових робіт, самостійної та індивідуальної роботи, проходження навчальної та виробничої практики і спеціалізації..
Тижневе аудиторне навантаження студента становить в середньому приблизно 30 навчальних годин. Обсяг самостійної роботи становить приблизно 50% від загального.
3.2. Графік навчального процесу передбачає додатковий термін для завершення вивчення окремих модулів з дисциплін (їх перескладання, підвищення рейтингу тощо) – 1-2 тижні після закінчення семестру на 1 – 4 курсах. Десятий семестр на 5 курсі передбачає, крім навчання студента, підготовку до державної атестації та її проведення.
3.3. Назви та обсяги вивчення нормативних гуманітарних та соціально-економічних дисциплін регламентовані МОН України. При викладанні української (російської) мови іноземним студентам необхідно враховувати наказ МОН України від 04.04.2006 р. № 260 “Про вивчення української (російської) мови іноземним студентам та аспірантам”.
3.5. Державна атестація випускників включає стандартизований тестовий державний іспит та державні випускні екзамени і/(або) захист дипломної роботи.
Стандартизований тестовий державний іспит – ліцензійний інтегрований іспит – складається з двох тестових екзаменів „Крок 1. Фармація” і „Крок 2. Технологія парфумерно-косметичних засобів”. Тестовий екзамен „Крок 1” є семестровим інтегрованим іспитом, який проводиться на 5-му тижні 7-го семестру після вивчення дисциплін природничо-наукового циклу і вимірює показники якості фахової компоненти базової вищої освіти. Тестовий екзамен „Крок 2” є складовою державної атестації випускників вищих медичних навчальних закладів і вимірює показники якості фахової компоненти повної вищої освіти. Стандартизований тестовий державний іспит проводиться відповідно до Положення про систему ліцензійних інтегрованих іспитів, затвердженого наказом МОЗ України від 14.08.1998 р. N 251 та здійснюється Державною екзаменаційною комісією ВНЗ та Центром тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки "Медицина" та "Фармація" при МОЗ України.
Державні випускні екзамени складаються з наступних дисциплін: «фармацевтична та косметична хімія»; «косметологія»; «технологія косметичних та парфумерних засобів»; «управління та економіка у фармації та парфумерно-косметичній галузі». Державні випускні екзамени можуть проводиться у формі комплексного практично-орієнтованого державного іспиту. Форма проведення державних випускних іспитів або практично-орієнтованого державного іспиту визначається вищим навчальним закладом.
Дипломна робота може виконуватись як комплексна дипломна робота або монотематична дипломна робота. Захист дипломної роботи проводиться замість складання державного випускного екзамену (екзаменів) з дисципліни (дисциплін), на якій базується дипломна робота. Дипломна робота виконується студентом за темами, визначеними випускаючими кафедрами та затвердженими цикловою або предметними комісіями та Вченою радою. Захист дипломних робіт проводиться на відкритому засідання ДЕК за участі не менше половини її складу при обов’язковій присутності Голови державної екзаменаційної комісії.
3.7. Вчена рада вищого навчального закладу може вносити зміни до розподілу годин між дисциплінами в межах 15 % загальної кількості годин, але з будь-якої окремої навчальної дисципліни кількість годин не може бути зменшена більш, як на 10 % відносно тієї, яка передбачена на відповідну дисципліну даним навчальним планом. При цьому повинно бути забезпечене засвоєння всіх навчальних дисциплін в обсязі, передбаченому програмами цих дисциплін, затвердженими МОЗ України.
___________________