Нормативна база

Лікарські засоби

Інші розділи

Зворотній зв'язок

Про затвердження нової редакції Статуту Національного фармацевтичного університету

№ 201; прийнятий: 28-04-2005; чинний
Видавник: Міністерство охорони здоров'я України
Тип документа: Наказ, Статут


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

Н А К А З

28.04.2005  № 201

Про затвердження нової редакції Статуту Національного фармацевтичного університету

З метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України установчих документів Національного фармацевтичного університету  НАКАЗУЮ:

Викласти в новій редакції Статут Національного фармацевтичного університету (додається).

Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Міністр М.Є.Поліщук
ПОГОДЖЕНО
Міністерство охорони
освіти і науки України
Заступник Міністра
______________ М.Ф. Степко

26.04.2005 р.



ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
28.04.2005  № 201
Міністр охорони здоров'я
_______________ М.Є. Поліщук

Зареєстровано МОЗ України
"___" __________ 2005 р.
за N _____

СТАТУТ

Державного вищого навчального закладу

"НАЦІОНАЛЬНИЙ ФАРМАЦЕВТИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ"

(нова редакція)

ПРИЙНЯТО:

Конференцією трудового колективу

від 23 грудня 2004 р.

протокол № 7

Харків-2005

1. Загальна частина

1.1. Даний Статут Національного фармацевтичного університету розроблений відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Національного фармацевтичного університету (далі - Університет), який є вищим навчальним закладом, заснованим на державній власності і підпорядковується Міністерству охорони здоров'я України (далі - Міністерство).

Університет, який є правонаступником Академії, утворено Указом Президента України від 18 вересня 2002 року № 832/2002 на підтримку пропозиції Кабінету Міністрів України на базі Національної фармацевтичної академії України, утвореної постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 року № 571 на базі Харківського фармацевтичного інституту, правонаступника Харківського хіміко-фармацевтичного інституту, утвореного наказом по Головному управлінню професійної освіти Наркомосу УРСР від 10 вересня 1921 року.

Повна назва Університету - Національний фармацевтичний університет.

Скорочена назва Університету - НФаУ.

1.2. Місцезнаходження 61002, м. Харків,

         Університету:       вул. Пушкінська, 53

                             тел.: 706-35-81, факс: 714-25-40

                             електронна пошта:

                             mail@ukrfa.kharkov.ua

1.3. Основними напрямами діяльності Університету є:

- підготовка, згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями, висококваліфікованих фахівців для фармацевтичної, хімічної, хіміко-технологічної, економічної, медичної та інших галузей народного господарства;

- підготовка фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів;

- формування нових напрямів підготовки фахівців;

- організація і проведення науково-дослідних робіт, спрямованих на вирішення проблем охорони здоров'я населення, а також тих, що сприяють удосконаленню навчального процесу, зростанню професійної майстерності професорсько-викладацького складу, створенню навчально-методичних комплексів (підручників, навчальних посібників та ін.);

- проведення науково-методичної роботи у сфері вищої освіти ліцензованих напрямів;

- розробка фундаментальних проблем фармацевтичної науки;

- підготовка науково-педагогічних кадрів;

- перепідготовка й підвищення кваліфікації фармацевтичних та інших фахівців;

- підготовка кваліфікованих робітників різних рівнів кваліфікації;

- організація та здійснення довузівської підготовки громадян України та іноземних громадян.

1.4. Головними завданнями Університету є:

- провадження освітньої діяльності, яка включає навчальну, виховну, наукову, організаційну, культурну, методичну діяльність;

- забезпечення умов для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство; формування соціально зрілої, творчої особистості; виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян; формування громадянської позиції, патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства; забезпечення високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;

- забезпечення набуття студентами знань у галузі народного господарства відповідно до ліцензованих напрямів, підготовка їх до професійної діяльності;

- забезпечення виконання умов державного замовлення та інших угод на підготовку фахівців з вищою освітою;

- проведення наукових досліджень та творчої діяльності як основи підготовки майбутніх фахівців та науково-технічного і культурного розвитку держави;

- підготовка молоді до самостійної наукової, викладацької діяльності;

- інформування абітурієнтів і студентів про ситуацію, що склалася на ринку зайнятості, професійна орієнтація молоді;

- перепідготовка та підвищення кваліфікації кадрів;

- постійний розвиток матеріально-технічної бази Університету.

1.5. Відповідно до рішення Міжгалузевої акредитаційної комісії від 17 лютого 1994 р. протокол за № 9 (наказ Міністерства освіти України від 21 березня 1994 р. № 77) про наслідки акредитації Університет, як правонаступник Академії, віднесений до вищих закладів освіти IV рівня акредитації, має право готувати фахівців за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр.

1.6. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді.

1.7. Університет веде самостійний баланс, має поточні рахунки в органах Державного казначейства, валютний рахунок в установі банку, печатку із зображенням Державного герба України та своєю назвою, товарний знак, зареєстрований в установленому порядку, інші атрибути юридичної особи.

1.8. Університет здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.

1.9. Втручання органів державного управління в навчальну, наукову, господарську та іншу діяльність Університету допускається лише у випадках, передбачених законодавством України.

1.10. Структурні підрозділи Університету створюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності Університету і функціонують згідно з окремими положеннями, що розробляються Університетом.

Структурними підрозділами Університету є:

- кафедри,

- факультети,

- філії,

- центри,

- коледж,

- бібліотеки,

- навчально-науково-виробничі комплекси (інститути);

- підготовчі відділення,

- Інститут підвищення кваліфікації спеціалістів фармації;

- лабораторії,

- навчально-методичні кабінети,

- комп'ютерні та інформаційні центри,

- науково-дослідна частина,

- видавництва,

- спортивні комплекси,

- пункт охорони здоров'я "Центр первинної медико-санітарної допомоги студентам",

- заклади культурно-побутового призначення,

- інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством.

2. Права та обов'язки Міністерства охорони здоров'я України

Міністерство охорони здоров'я України має такі повноваження щодо управління Університетом:

- затверджує Статут Університету;

- організовує ліцензування Університету;

- організовує вибори та призначає ректора Університету на умовах контракту;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;

- приймає рішення про реорганізацію або ліквідацію Університету;

- здійснює інші повноваження, передбачені законом.

3. Обсяг цивільної правоздатності

3.1. Цивільна правоздатність Університету виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається з його прав та обов'язків.

3.2. Університет має право:

- визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів, установлених для вищих навчальних закладів освіти відповідних рівнів акредитації;

- визначати форми та засоби проведення навчально-виховного процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;

- готувати фахівців за державним замовленням і замовленням галузевих міністерств, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, місцевих органів виконавчої влади та самоврядування, громадських організацій та за договорами з фізичними особами;

- видавати дипломи про вищу освіту та дипломи кваліфікованих робітників за зразками, затвердженими Кабінетом Міністрів України, відповідно до напрямів підготовки та кваліфікації фахівців:

провізор; провізор клінічний, провізор-косметолог, інженер-технолог, економіст, фармацевт, технік-технолог тощо відповідно до отриманих ліцензій, свідоцтво про підвищення кваліфікації спеціалістів фармації;

- розробляти та запроваджувати власні програми наукової діяльності;

- створювати в установленому порядку структурні підрозділи;

- укладати угоди про спільну діяльність з підприємствами, установами і організаціями в Україні та за її межами для виконання статутних завдань відповідно до чинного законодавства;

- користуватися пільгами, встановленими чинним законодавством для вищих навчальних закладів;

- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності) від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (у тому числі благодійних), інших юридичних і фізичних осіб, у тому числі зарубіжних країн;

- проводити фінансово-господарську діяльність в Україні та за її межами;

- створювати власні або використовувати за договорами про співробітництво бази закладів охорони здоров'я для проведення навчально-виробничої практики осіб, які навчаються в Університеті, розташування клінічних кафедр Університету з метою здійснення на них лікувально-діагностичної, наукової та іншої діяльності відповідно до Положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров'я;

- розвивати власну соціально-побутову базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних та культурних закладів;

- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію, капітальний і поточний ремонти основних фондів на умовах підряду або господарським способом;

- спрямовувати кошти на будівництво або благоустрій соціально-побутових об'єктів, а також на соціальну підтримку науково-педагогічних та інших категорій працівників та осіб, які навчаються в Університеті;

- користуватися реєстраційними рахунками в органах Державного казначейства та відкривати рахунки в банках в іноземній валюті відповідно до чинного законодавства;

- провадити самостійну видавничу діяльність, виготовлення та розповсюдження видавничої продукції у встановленому порядку;

- брати участь у діяльності міжнародних організацій;

- визначати та встановлювати власні шляхи морального та матеріального заохочування працівників Університету;

- здавати в оренду будинки, споруди, приміщення, транспортні засоби, інвентар, прилади й обладнання згідно з чинним законодавством;

- організовувати у встановленому порядку підрозділи для надання організаціям та громадянам різноманітних видів платних послуг за вільними, державними, фіксованими та регульованими цінами, а також затверджувати кошторис на їх утримання;

- надавати платні освітні та медичні послуги в установленому порядку;

- здійснювати медичну практику.

3.3. За результатами акредитації Університету надані такі додаткові права:

- визначення змісту освіти;

- визначення структури і плану прийому;

- встановлення тривалості навчання;

- встановлення та присудження вчених звань доцента чи професора Університету;

- фінансування за нормативами, що встановлюються щорічно у межах коштів, передбачених на підготовку кадрів;

- самостійного створення в своїй структурі навчальних закладів і наукових установ різних типів (ліцеї, вищі навчальні заклади I-III рівні акредитації, інститути підвищення кваліфікації, науково-дослідні інститути, тощо) у межах асигнувань, передбачених у бюджеті на фінансування цих навчальних закладів і установ;

- самостійного планування та розвитку пошукових, фундаментальних та прикладних досліджень у межах додаткових позабюджетних асигнувань;

- самостійного розпорядження усіма видами асигнувань в межах затверджених кошторисів.

3.4. Університет зобов'язаний:

3.4.1. Дотримуватись вимог Законів України "Про освіту", Закону України "Про вищу освіту", "Про мови в Українській РСР" та інших законодавчих актів;

3.4.2. Дотримуватись державних стандартів освіти;

3.4.3. Забезпечувати безпечні умови проведення освітньої діяльності;

3.4.4. Дотримуватись договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та громадянами, в тому числі за міжнародними угодами;

3.4.5. Дотримуватись фінансової дисципліни та збереження державного майна;

3.4.6. Забезпечувати соціальний захист учасників навчально-виховного процесу;

3.4.7. При визначенні стратегії діяльності враховувати державне замовлення та інші договірні зобов'язання на підготовку фахівців на рівні державних стандартів.

Доведене у встановленому порядку державне замовлення на підготовку фахівців є обов'язковим для виконання;

3.4.8. Забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством;

3.4.9. Здійснювати будівництво, реконструкцію, а також капітальний ремонт основних фондів, забезпечувати якнайшвидше введення в дію придбаного обладнання;

3.4.10. Здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню основних напрямів роботи;

3.4.11. Забезпечувати дотримання екологічних вимог відповідно до чинного законодавства;

3.4.12. Організовувати навчальний процес в Університеті відповідно до Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту", державних стандартів освіти, Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах та навчальних планів і програм.

Організація навчального процесу у Коледжі здійснюється на підставі Положення про Коледж;

3.4.13. Здійснювати наукову діяльність в Університеті, яка є невід'ємною складовою освітньої діяльності та організується, здійснюється і фінансується згідно з вимогами Законів України "Про освіту", "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про вищу освіту";

3.4.14. Основними завданнями і напрямами наукової діяльності Університету є:

- виконання наукових досліджень фундаментального і прикладного характеру; розробка теоретичних фундаментальних основ фармацевтичної науки;

- створення підручників, навчальних посібників та монографій;

- пріоритетний розвиток науково-дослідної діяльності, пов'язаної зі створенням, апробацією та впровадженням нових лікарських засобів;

- виконання замовленої тематики для практичної фармації;

- виконання дослідних робіт науково-методичного характеру;

- виконання науково-дослідних робіт за держбюджетною та господарсько-договірною тематикою з можливим придбанням, перевезенням, ввезенням, вивезенням, відпуском, зберіганням, знищенням дозволених до застосування в Україні психотропних речовин і прекурсорів;

- проведення наукових досліджень на конкурсній основі;

- керівництво фундаментальними, пошуковими, прикладними (ініціативними та плановими) науковими дослідженнями кафедр, центральної науково-дослідної лабораторії, та інших наукових підрозділів;

- сприяння інтеграції навчального процесу, науки і виробництва;

- впровадження наукових розробок у практику;

- розвиток науково-дослідної діяльності молодих вчених і студентів;

- розвиток інноваційної діяльності.

Відповідно до ст. 11 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" не менше одного разу на п'ять років проходи державну атестацію.

Залучати до виконання наукових досліджень в Університеті наукових, науково-педагогічних, інженерно-технічних працівників кафедр, лабораторій, структурних підрозділів, Центральної науково-дослідної лабораторії, тимчасові творчі колективи, а також аспірантів, докторантів, студентів та фахівців інших організацій.

Координацію науково-дослідної роботи студентів здійснює Рада студентського наукового товариства в наукових гуртках, на кафедрах, у наукових школах вчених.

Науково-дослідна робота молодих вчених організується Радою молодих вчених.

3.5. Університет здійснює:

- поточне та перспективне планування наукової діяльності за погодженням з Міністерством охорони здоров'я України та Міністерством освіти і науки України;

- реєстрацію науково-дослідних робіт, експертну оцінку результатів, подання інформаційних і статистичних даних до Міністерства охорони здоров'я України та органів статистики;

- господарську діяльність, пов'язану з придбанням, перевезенням, ввезенням, вивезенням, відпуском, зберіганням, знищенням дозволених до застосування в Україні психотропних речовин і прекурсорів.

- підготовку науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації через аспірантуру, докторантуру та магістратуру;

- захист інтелектуальної власності;

- метрологічну експертизу наукового та навчального обладнання, нормоконтроль звітів науково-дослідних робіт;

- участь у формуванні галузевого реєстру нововведень;

- організацію і проведення з'їдів, конгресів, симпозіумів, конференцій, семінарів та ін.

Організація наукової діяльності та підготовки науково-педагогічних кадрів в Університеті покладається на проректора з наукової роботи.

Фінансування наукових досліджень здійснюється за рахунок коштів:

- держбюджету, що виділяються на виконання фундаментальних і пошукових досліджень з найважливіших напрямів науки;

- позабюджетних коштів підприємств та організацій, що залучаються на договірній основі;

- фондів Університету, сторонніх установ та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

3.6. Університет є клінічною базою для дослідження біоеквівалентності та клінічних випробувань лікарських та парфумерно-косметичних засобів.

3.7. Здійснювати міжнародне співробітництво та встановлювати зовнішньоекономічні зв'язки з закладами освіти, науковими установами, фірмами, громадськими організаціями та фізичними особами світу шляхом:

- участі у спільних міжнародних освітніх програмах;

- співробітництва з міжнародними фондами і організаціями з питань освіти та науки;

- співробітництва із зарубіжними навчальними закладами;

- обміну інформацією з питань педагогіки, структури і змісту освіти;

- навчання та підготовки фахівців за міждержавними або іншими угодами;

- надання послуг іноземним фізичним та юридичним особам в галузі фармації, економіки, медицини, тощо;

- обміну науковими публікаціями, навчально-методичними матеріалами, бібліографічною та довідковою літературою;

- спільної науково-дослідної роботи з проблем, які становлять взаємний інтерес за профілем Університету;

- проведення міжнародних конференцій, симпозіумів, виставок, ярмарків та інших заходів;

- підвищення кваліфікації у зарубіжних навчальних, виробничих та інших закладах;

- наукової, науково-технічної, науково-виробничої, навчальної та іншої кооперації з іноземними суб'єктами;

- залучення фізичних та юридичних осіб до набору іноземних громадян на навчання, стажування, підвищення кваліфікації, тощо;

- залучення до навчального процесу відомих вчених зарубіжжя;

- спільної діяльності з іноземними суб'єктами, що включає створення спільних підприємств різних видів та форм, спільне володіння майном як на території України, так і за її межами;

- діяльності за межами України, пов'язаної з наданням ліцензій, патентів, "ноу-хау" та інших нематеріальних об'єктів власності;

- орендних, у тому числі лізингових операцій з іноземними суб'єктами;

- відкриття філіалів, інших відокремлених підрозділів за межами України в порядку, визначеному законодавством;

- здійснення інших видів зовнішньоекономічної діяльності та міжнародного співробітництва, не заборонених чинним законодавством України.

3.8. Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Університеті, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.

Учасниками навчально-виховного процесу в Університеті є: студенти, провізори-інтерни, стажисти, слухачі магістратури, аспіранти, здобувачі, докторанти, керівні, педагогічні, наукові, науково-педагогічні працівники, спеціалісти.

3.9. За рішенням вищого колегіального органу самоврядування Університету педагогічним, науково-педагогічним працівникам та особам, що навчаються, можуть бути надані додаткові права та обов'язки.

4. Управління Університетом, права та обов'язки ректора Університету

4.1. Управління Університетом здійснюється на основі принципів:

- автономії та самоврядування;

- розмежування прав, повноважень та відповідальності Міністерства охорони здоров'я України, ректора Університету та його структурних підрозділів;

- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;

4.2. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює Ректор, який призначається і звільняється з посади Міністром охорони здоров'я на умовах контракту у порядку, передбаченому ст. 39 Закону України "Про вищу освіту".

4.3. Ректор Університету в межах наданих йому повноважень виконує такі функції:

- самостійно в межах чинного законодавства вирішує питання діяльності Університету, затверджує його структуру і штатний розпис;

- видає накази, обов'язкові для виконання всіма працівниками та структурними підрозділами Університету;

- представляє Університет в державних та інших органах, відповідає за результати діяльності Університету перед органом управління, у підпорядкуванні якого він перебуває;

- є розпорядником майна і коштів Університету;

- виконує кошторис, укладає угоди, дає доручення, відкриває банківські рахунки;

- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників;

- застосовує заходи морального та матеріального заохочення, притягає до дисциплінарної відповідальності згідно з чинним законодавством;

- забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку;

- визначає функціональні обов'язки працівників Університету;

- формує контингент осіб, які навчаються в Університеті;

- відраховує та поновлює на навчання осіб, які навчаються в Університеті;

- контролює виконання навчальних планів і програм;

- контролює дотримання штатно-фінансової дисципліни всіма підрозділами Університету;

- здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров'я студентів;

- організовує побутове обслуговування студентів і працівників Університету, здійснює заходи щодо їх оздоровлення на умовах, передбачених колективним договором;

- розробляє і разом з профспілковим комітетом подає на затвердження конференції трудового колективу Університету Правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;

- щорічно звітує перед Міністерством охорони здоров'я України та конференцією Університету;

- відповідно до контракту та законодавства ректор Університету зобов'язаний:

- дотримуватись умов колективного договору;

- захищати відомості, що складають державну, службову та комерційну таємницю;

- виключною компетенцією ректора є призначення на посади й звільнення з посад проректорів, керівників структурних підрозділів і головного бухгалтера;

- ректор визначає конкретні обов'язки й відповідальність проректорів, вирішує питання преміювання співробітників, включаючи проректорів і керівників структурних підрозділів;

- перелік обов'язків, які делегуються проректорам та іншим керівникам структурних підрозділів, визначається наказом ректора про розподіл обов'язків між ними;

- відповідальність за виконання покладених на Університет завдань, результати фінансово-господарчої діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна, переданого Університету у користування та володіння, несе ректор.

4.4. Ректор Університету забезпечує науково-педагогічним працівникам:

- належні умови праці, побуту, відпочинку, медичну допомогу;

- правовий, соціальний, професійний захист;

- встановлення посадових окладів педагогічним та науково-педагогічним працівникам відповідно до Закону України "Про освіту", Закону України "Про вищу освіту" і інших нормативно-правових актів та колективного договору Університету;

- встановлення надбавок до посадового окладу працівниками Університету в залежності від особистого вкладу кожного працівника в результати роботи;

- представлення до державних нагород, присвоєння почесних звань, відзначення державними преміями, грамотами, іншими видами морального і матеріального заохочення.

4.5. Для вирішення поточних питань діяльності Університету створюються робочі та дорадчі органи: ректорат, деканати, центральна методична комісія, приймальна комісія.

Засідання ректорату проводяться для вирішення поточних питань з навчальної, науково-виробничої та господарсько-фінансової діяльності Університету, що потребують колегіального обговорення. До складу ректорату входять: ректор, перший проректор, проректори, заступники та помічники ректора, директор Інституту підвищення кваліфікації спеціалістів фармації, директор коледжу, головний бухгалтер, голови профкомів.

Засідання ректорату проводяться в міру необхідності в терміни, які визначаються ректором.

4.5.1. Для розгляду основних питань діяльності Університету при ректорові та під його головуванням утворюється Вчена рада Університету, яка є колегіальним органом Університету.

Вчена рада діє на підставі Положення, яке затверджується ректором.

Персональний склад Вченої ради затверджується наказом ректора. Термін повноваження Вченої ради 7 років. До Вченої ради входять:

За посадами: перший проректор, проректори, вчений секретар, декани факультетів, завідуючі кафедрами, головний бухгалтер, керівник органу самоврядування Університету, директор Інституту підвищення кваліфікації спеціалістів фармації, директор Коледжу, керівники органів самоврядування.

За згодою: головний лікар закладу охорони здоров'я, начальник фармацевтичного управління облдержадміністрації;

Виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються з числа професорів, докторів наук, за такими квотами: по 1 від 10.

Виборні представники, які представляють інших працівників Університету, і які працюють у ньому на постійній основі, за такими квотами: по 1 від 25.

При цьому не менш як 75 відсотків загальної чисельності Вченої ради мають становити науково-педагогічні працівники Університету.

До компетенції Вченої ради Університету належать:

- подання до конференції проект Статуту Університету, а також проект змін та доповнень до нього;

- внесення до конференції клопотання про відкликання ректора;

- ухвалення плану та звіту Університету про фінансово-економічну діяльність;

- подання пропозицій ректору щодо призначення та звільнення з посади директорів бібліотек, а також призначення та звільнення з посад проректорів (заступників ректора) директорів інститутів, та головного бухгалтера;

- обрання на посади таємним голосуванням завідуючих кафедрами і професорів;

- ухвалення навчальних програм та навчальних планів;

- ухвалення рішень з питань організації навчально-виховного процесу;

- ухвалення основних напрямів наукових досліджень;

- оцінка науково-педагогічної діяльності структурних підрозділів;

- прийняття рішення щодо кандидатур для присвоєння вчених звань доцента, професора, старшого наукового співробітника;

- затвердження тем докторських та кандидатських дисертацій;

- затвердження наукових керівників кандидатських дисертацій;

- ухвалення рішення про надання творчих відпусток для завершення дисертацій;

- затвердження планів наукових досліджень;

- обговорення питання стану навчально-методичного забезпечення;

- обговорення та затвердження звітів завідувачів кафедр та керівників інших структурних підрозділів;

- затвердження звітів деканів про підсумки окремих видів робіт;

- присвоєння почесних звань працівникам університету та діячам інших вітчизняних та закордонних установ та організацій відповідно до Положення. Вчена рада розглядає і інші питання діяльності Університету.

Рішення Вченої ради вводяться в дію рішеннями ректора.

Функції Педагогічної ради Коледжу визначаються Положенням про Коледж.

4.5.2. Вчені ради Університету:

4.5.2.1. Для розгляду основних питань діяльності факультету створюється Вчена рада факультету, яка є колегіальним органом факультету.

Вчена рада факультету створюється строком на 7 років.

Вчену раду факультету очолює її голова - декан факультету.

До складу вченої ради факультету входять

За посадами: заступники декана, завідуючі кафедрами, керівники органів самоврядування факультету;

Виборні представники, які представляють науково-педагогічних представників і обираються з числа професорів, докторів наук, за квотою 1 від 3;

Виборні представники, які представляють інших працівників факультету, і які працюють у ньому на постійній основі, відповідно до таких квот: 1 від 25.

Не менш як 75% загальної чисельності її складу мають становити науково-педагогічні працівники факультету.

Виборні представники обираються конференцією факультету за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють.

До компетенції вченої ради факультету належать:

- визначення загальних напрямів наукової діяльності факультету;

- обрання на посаду таємним голосуванням асистентів, викладачів, старших викладачів, доцентів, декана;

- обговорення навчальних програм та навчальних планів, вирішення питань організації навчально-виховного процесу на факультеті, ухвалення фінансових плану і звіту факультету;

- обговорення інформації, що надходить з МОЗ України та від інших органів та установ;

- ухвалення рішень про створення, ліцензування та акредитацію нових спеціальностей факультету;

- підведення підсумків роботи приймальної комісії про зарахування студентів на факультет;

- ухвалення рішень з питань організації навчального процесу, його методичного забезпечення;

- обговорення звітів завідуючих кафедрами, закріплених за факультетом;

- ухвалення рішень з питань про зміни у структурі факультету;

- обговорює інші питання діяльності факультету.

Рішення Вченої ради факультету вводяться в дію рішеннями декана факультету. Рішення Вченої ради факультету може бути скасовано рішенням Вченої ради Університету.

4.5.2.2. Для розгляду основних питань діяльності Інституту підвищення кваліфікації спеціалістів фармації створюється Вчена рада Інституту, яка є колегіальним органом Інституту.

Вчена рада Інституту створюється на 7 років.

Вчену раду Інституту очолює її голова - директор Інституту.

До складу Вченої ради Інституту входять:

За посадами: вчений секретар, декани факультетів, заступники деканів, завідуючі кафедрами;

Виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються з числа професорів, докторів наук, за квотою: 1 від 2;

Виборні представники, які представляють інших працівників Інституту, і які працюють у ньому на постійній основі, відповідно до таких квот: 1 від 10.

Не менш як 75 відсотків загальної чисельності її складу мають становити науково-педагогічні працівники Інституту.

Виборні представники обираються конференцією Інституту за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють.

До компетенції Вченої ради Інституту належать:

- обрання на посаду таємним голосуванням деканів, доцентів, старших викладачів, викладачів, асистентів;

- обговорення навчальних програм та навчальних планів, вирішення питань організації навчально-виховного процесу в Інституті, ухвалення фінансового плану і звіту Інституту;

- обговорення інформації, що надходить з МОЗ України та від інших органів та установ;

- ухвалення рішень про створення, ліцензування та акредитацію нових спеціальностей Інституту;

- ухвалення основних напрямів наукових досліджень та погодження їх з науково-дослідною частиною університету;

- ухвалення рішень з питань організації навчального процесу, його методичного забезпечення;

- оцінка науково-педагогічної діяльності структурних підрозділів Інституту;

- ухвалення рішень з питань про зміни у структурі Інституту;

- обговорення інших питань діяльності Інституту.

Рішення Вченої ради Інституту вводяться в дію рішеннями директора Інституту. Рішення Вченої ради Інституту може бути скасовано рішенням Вченої ради Університету.

5. Органи громадського самоврядування

5.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Університету є конференція трудового колективу (далі - Конференція), яка є правомочною, якщо на ній присутні 2/3 від загальної кількості обраних делегатів.

Загальна кількість делегатів конференції та чисельність делегатів від кожного структурного підрозділу Університету визначається таким чином:

- 1 делегат від 4 науково-педагогічних та педагогічних працівників;

- 1 делегат від 20 працівників інших структурних підрозділів. При цьому не менш ніж 75 відсотків загальної чисельності делегатів конференції повинні становити педагогічні і науково-педагогічні працівники та наукові працівники Університету.

Делегати на конференцію обираються на загальних зборах трудових колективів структурних підрозділів. Конференція скликається не рідше, як один раз на рік. Термін повноважень делегатів конференції становить три роки.

Організацію і проведення конференції здійснює керівництво Університету спільно з профспілковим комітетом університету.

5.2. Конференція трудового колективу виконує такі функції:

- за поданням Вченої ради приймає Статут Університету, а також вносить зміни до нього;

- обирає претендента на посаду ректора шляхом таємного голосування і подає свої пропозиції до Міністерства охорони здоров'я України;

- за мотивованим поданням Наглядової ради або Вченої ради Університету розглядає питання про дострокове припинення повноважень ректора;

- розглядає проект колективного договору і надає повноваження профспілковому комітету підписувати договір з ректором;

- заслуховує щорічно звіт ректора та оцінює його діяльність за поданням Вченої ради; обирає комісію з трудових спорів відповідно до Кодексу законів про працю України;

- затверджує правила внутрішнього розпорядку Університету;

- затверджує положення про органи студентського самоврядування;

- розглядає інші питання діяльності Університету.

5.3. В Університеті створюються і діють такі органи студентського самоврядування: парламент, наукова студентська рада, студентські клуби, студентські ради при гуртожитках, старостати.

Рішення органів студентського самоврядування мають дорадчий характер.

Студентське самоврядування в Університеті має на меті виконання студентами своїх обов'язків та захисту їх прав і сприяє гармонійному розвитку особистості студента, формуванню в нього навичок майбутнього організатора, керівника. Вищим органом студентського самоврядування є конференція студентів Університету.

Конференція студентів виконує такі функції:

- ухвалює Положення про студентське самоврядування;

- обирає виконавчі органи студентського самоврядування та заслуховує їх звіти;

- визначає структуру, повноваження та порядок обрання виконавчих органів студентського самоврядування.

5.4. Основними завданнями органів студентського самоврядування є:

- забезпечення і захист прав та інтересів студентів, зокрема, стосовно організації навчального процесу;

- забезпечення виконання студентами своїх обов'язків;

- сприяння навчальній, науковій та творчій діяльності студентів;

- сприяння і створення відповідних умов для проживання і відпочинку студентів;

- сприяння діяльності студентських гуртків, товариств, об'єднань, клубів за інтересами;

- організація співробітництва із студентами інших вищих навчальних закладів, у тому числі іноземними студентами і молодіжними організаціями;

- сприяння працевлаштуванню випускників;

- участь у вирішенні питань міжнародного обміну студентами.

Студентське самоврядування може здійснюватись на рівні гуртожитку, академічної групи, курсу, факультету, Університету.

Між Ректором і студентською профспілкою та органами студентського самоврядування може укладатися окрема угода про умови навчання та додатковий соціальний захист студентів.

6. Майно та кошти Університету

6.1. За Університетом з метою забезпечення діяльності, передбаченої цим Статутом, закріплюються на правах оперативного управління будівлі, споруди, земля, комунікації, обладнання, транспортні засоби, грошові кошти, майно та інші цінності.

6.2. Усі будівлі, споруди, гуртожитки, навчальне і наукове обладнання, інвентар ті інше державне майно, яке надане Університету в оперативне управління, а також майно (рухоме і нерухоме), матеріальні цінності та інші об'єкти, придбані за кошти загального та спеціального фондів бюджету, належать йому на правах повного господарського відання і використовуються ним самостійно, в тому числі для здійснення господарської діяльності, надання в оренду та користування (без права викупу), і не підлягають вилученню.

6.3. Майно Університету, що забезпечує його статутну діяльність, не може бути предметом застави.

6.4. Університет користується земельними ділянками відповідно до державних актів на право постійного користування землею.

6.5. Основним джерелом фінансування Університету як вищого навчального закладу державної форми власності є кошти державного бюджету (загальний та спеціальний фонди).

- Фінансування загального фонду бюджету Університету проводиться МОЗ України.

- До спеціального фонду Університету залучаються кошти за надання послуг згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України:

- кошти, одержані за підготовку, перепідготовку, атестацію, підвищення кваліфікації кадрів відповідно до укладених договорів з фізичними або юридичними особами, у тому числі валютні;

- кошти, одержані від надання інших послуг згідно з переліком видів платних послуг у галузі вищої медичної освіти, який затверджується Кабінетом Міністрів України;

- кошти, одержані за науково-дослідні роботи (послуги) та інші роботи, виконані Університетом за замовленням підприємств, установ, організацій та громадян;

- надходження від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання тощо;

- добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій, окремих громадян, у тому числі із зарубіжних країн; інші не заборонені законодавством джерела.

6.6. Оплата праці в Університеті здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України, Законом України "Про оплату праці" та іншими законодавчими документами, за схемами посадових окладів і тарифними ставками, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та договорами.

6.7. Форми і системи оплати праці, умови і показники преміювання працівників Університету, порядок встановлення надбавок за високі досягнення у праці або на період виконання особливо важливих робіт, а також порядок встановлення і скасування підвищених посадових окладів, стипендій, доплат для працівників з суміщення посад, розширення зон обслуговування, виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників, визначається окремим Положенням, яке затверджує ректор Університету, у межах законодавства.

6.8. Розмір плати за надані послуги громадянам України визначається Університетом у грошових одиницях України - гривнях відповідно до чинного законодавства.

6.9. Розмір плати за надання послуг іноземним громадянам і тим, хто виїхав на постійне місце мешкання за кордон, може визначатися в доларах США.

6.10. Кошти державного бюджету, загального і спеціального фондів спрямовуються на здійснення статутної діяльності Університету: на виплату заробітної плати та стипендій, у тому числі в підвищених розмірах; на придбання матеріальних цінностей та на виконання робіт (надання послуг); створення необхідної матеріально-технічної бази; соціальний розвиток та матеріальне забезпечення працівників Університету відповідно до законодавства України.

6.11. Кошти, матеріальні цінності та нематеріальні активи, що надходять безкоштовно до Університету у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для здійснення освітньої, наукової, оздоровчої, спортивної та культурної діяльності, не вважаються прибутком і не оподатковуються.

6.12. Відносини Університету з іншими установами, організаціями, підприємствами і громадянами в усіх сферах діяльності здійснюється на основі договорів.

6.13. Питання соціального розвитку, включаючи поліпшення умов праці, життя та здоров'я, соціального страхування членів трудового колективу та їх сімей здійснюються згідно з чинним законодавством та власних можливостей Університету за умовами колективного договору.

7. Порядок звітності, контролю за здійсненням фінансово-господарської діяльності

7.1. Університет, як вищий навчальний заклад державної форми власності, відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Указу Президента України "Про Державне казначейство України" та інших нормативно-правових актів складає затверджені форми місячної, квартальної та річної звітності та подає їх до центрального органу державної виконавчої влади, у підпорядкуванні якого перебуває вищий навчальний заклад, органів Державного казначейства України, Державної податкової служби, Державного комітету статистики, Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування.

7.2. Університет самостійно здійснює оперативний і бухгалтерський та фінансовий облік своєї роботи, веде статистичну звітність згідно з установленими нормами, подає відомості на вимогу органів, яким законодавством України надане право контролю за відповідними напрямами діяльності Університету.

7.3. Ректор Університету та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності.

7.4. Аудит фінансової діяльності Університету здійснюється згідно з чинним законодавством України.

8. Концепція освітньої діяльності

8.1. Освітня діяльність університету ґрунтується на концептуальних засадах Національної доктрини розвитку освіти, Закону України "Про освіту", Закону України "Про вищу освіту", Державній національній програмі "Освіта" ("Україна XXI століття").

8.2. Мета освітньої діяльності:

- відтворення інтелектуального потенціалу держави;

- забезпечення фармацевтичної, медичної та інших галузей кваліфікованими фахівцями;

- формування моральних принципів та норм поводження особистості.

8.3. Освітня діяльність базується на принципах:

- багатопрофільності;

- ступеневості підготовки фахівців;

- становлення демократичної системи навчання;

- задоволення освітніх потреб студентів відповідно до їх інтересів, здібностей та потреб суспільства;

- використання державних та галузевих стандартів вищої освіти як обов'язкового мінімуму змісту освіти і змісту навчання;

- відповідності рівня освіти та освітньо-кваліфікаційного рівня підготовки випускників вимогам суспільного поділу праці;

- випереджального інноваційного розвитку освіти;

- мобільності підготовки фахівців щодо задоволення вимог ринку праці;

- особистісній орієнтації освіти;

- інтеграції до європейського та світового освітніх просторів;

- формування національних і загальнолюдських цінностей;

- моніторингу якості освіти, забезпечення його прозорості, сприяння розвитку громадського контролю.

8.4. Цільові програми освітньої діяльності та засоби реалізації:

8.4.1. Кадрове забезпечення фармацевтичної, медичної та інших галузей через:

- формування якісного контингенту студентів;

- формування змісту освіти та змісту навчання на основі суб'єктно-діяльнісного підходу за принципами цілеспрямованості, прогностичності та діагностичності;

- формування вузівської компоненти державних та галузевих стандартів вищої освіти з урахуванням традицій наукових шкіл університету, потреб галузі та запитів студентів;

- формування номенклатури напрямів і спеціальностей адекватно змінам ринкових умов;

- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;

- конкурентоспроможність випускників на ринку праці;

- оновлення змісту освіти та організація навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей, сучасних науково-технічних та педагогічних досягнень;

- підвищення якості освіти, оновлення форм організації навчального та виховного процесу;

- науково-методичне забезпечення навчального процесу як інформаційної моделі педагогічної системи;

- спеціалізацію, перепідготовку, стажування фахівців;

- розробку ефективних освітніх технологій;

- створення умов для розвитку обдарованої молоді;

- виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців відповідної кваліфікації.

8.4.2. Національне виховання через:

- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання в дусі патріотизму і поваги до Конституції України;

- прищеплення студентам демократичного світогляду, дотримання громадських прав і свобод, поваги до традицій, культури, віросповідання та умов спілкування народів світу; формування в молоді сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей та навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості;

- стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя;

- розвиток гуманістичної освіти, що грунтується на культурно-історичних цінностях народу, його традиціях і духовності;

- ствердження національної ідеї, що сприяє національній самоідентифікації, розвитку культури, оволодінню цінностями світової культури, загальнолюдськими надбаннями;

- формування у молоді потреби і вміння жити в громадянському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури;

- формування національних світоглядних позицій, ідей, поглядів і переконань на основі цінностей вітчизняної та світової культури;

- прищеплення здатності до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України;

- створення системи безперервної мовної освіти, що забезпечує обов'язкове оволодіння громадянами України державною мовою і можливість опанувати рідну (національну) мову і практично володіти іноземною мовою;

- сприяння розвитку високої мовної культури громадян, вихованню поваги до державної мови та мов національних меншин України, толерантності у ставленні до носіїв різних мов і культур;

- реалізацію мовної стратегії шляхом комплексного і послідовного впровадження просвітницьких, науково-методичних, роз'яснювальних заходів;

- формування нових життєвих орієнтирів особистості;

- сприяння формуванню нової ціннісної системи суспільства - відкритої, варіативної, духовно та культурно наповненої, толерантної, здатної забезпечити становлення громадянина і патріота, консолідувати суспільство на засадах пріоритету прав особистості, зменшення соціальної нерівності;

- формування відповідальності за власний добробут, стан суспільства.

8.4.3. Забезпечення рівного доступу до здобуття освіти через:

- запровадження ефективної системи інформування громадськості про можливості здобуття вищої освіти;

- створення умов для здобуття безоплатної вищої освіти на конкурсних засадах;

- удосконалення правових шляхів здобуття освіти за рахунок бюджетів усіх рівнів та коштів юридичних і фізичних осіб;

- розширення можливостей здобуття вищої освіти за рахунок індивідуального кредитування;

- створення умов для здобуття вищої освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та дітьми-інвалідами;

- інтеграцію з іншими вищими навчальними закладами різних рівнів акредитації;

- запровадження гнучких освітніх програм та інформаційних технологій навчання;

- додержання засад демократичності, прозорості та гласності у формуванні контингенту студентів, у тому числі шляхом об'єктивного тестування.

8.4.4. Створення системи безперервної освіти через:

- забезпечення послідовності змісту та координації навчально-виховної діяльності на різних ступенях освіти;

- формування потреби та здатності особистості до самоосвіти;

- оптимізацію системи післядипломної освіти на основі відповідних державних та галузевих стандартів;

- створення інтегрованих навчальних планів і програм післядипломної освіти;

- формування та розвиток навчальних науково-виробничих комплексів ступеневої підготовки фахівців;

- розроблення індивідуальних модульних навчальних програм різних рівнів складності залежно від конкретних потреб.

8.4.5. Підготовка студентства до життєдіяльності в інформаційному просторі через:

- інформатизацію системи освіти, спрямованої на задоволення освітніх інформаційних і комунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу;

- запровадження нових форм навчання із застосуванням у навчальному процесі та бібліотечній справі інформаційно-комунікаційних технологій поряд з традиційними засобами;

- створення електронних підручників;

- застосування сучасних засобів навчання;

- використання комунікаційно-інформаційних засобів та глобальних інформаційно-освітніх мереж.

8.4.6. Поєднання освіти і науки через:

- фундаменталізацію освіти, інтенсифікацію наукових досліджень;

- розвиток освіти на основі новітніх наукових і технологічних досягнень;

- випереджальний розвиток освіти;

- правовий захист освітніх інновацій та результатів науково-педагогічної діяльності як інтелектуальної власності;

- запровадження наукової експертизи компонентів державних стандартів освіти, підручників, інноваційних систем навчання та виховання;

- залучення до наукової діяльності обдарованої студентської молоді, педагогічних працівників;

- проведення спільної роботи з аптечними і хіміко-фармацевтичними підприємствами щодо пошуку, створення, виробництва, стандартизації і реалізації лікарських засобів і виробів медичного призначення;

- поглиблення співпраці та кооперації з іншими навчальними закладами і науковими установами;

- залучення до навчально-виховного процесу провідних вчених інших навчальних закладів;

- запровадження цільових програм, що сприяють інтеграції освіти і науки;

- забезпечення якості освіти відповідно до новітніх досягнень науки, культури і соціальної політики;

- взаємозв'язок освіти і науки, педагогічної теорії та практики.

8.4.7. Моніторинг та використання зарубіжного досвіду через:

- проведення спільних наукових досліджень, співробітництво з міжнародними фондами, державними та громадськими, науковими, навчальними установами, проведення міжнародних наукових конференцій, семінарів, симпозіумів;

- сприяння участі педагогічних та науково-педагогічних працівників у відповідних заходах за кордоном;

- освітні та наукові обміни, стажування і навчання за кордоном студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників;

- аналіз, відбір, видання та розповсюдження кращих зразків зарубіжної наукової і навчальної літератури.

8.4.8. Кадрове забезпечення навчального процесу через:

- відповідність кадрового забезпечення вимогам атестації науково-педагогічних працівників та акредитації спеціальностей;

- стажування та підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників;

- створення умов для ефективної професійної діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;

- забезпечення економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації педагогічних та науково-педагогічних працівників, підвищення соціального статусу відповідно до їх ролі в суспільстві.

8.5. Концепція освітньої діяльності університету доповнюється та деталізується концепціями освітньої діяльності факультетів, кафедр, інших підрозділів університету.

9. Порядок внесення змін до Статуту Університету

9.1. Зміни та доповнення до Статуту Університету вносяться за поданням Вченої ради вищим органом громадського самоврядування та приймаються конференцією трудового колективу.

9.2. Зміни та доповнення до Статуту затверджуються і погоджуються в тому ж порядку, що і сам Статут.

9.3. Цей Статут запроваджується в дію з моменту його реєстрації відповідно до чинного законодавства України.

10. Порядок реорганізації та ліквідації Університету

10.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення) Університету здійснюється згідно з чинним законодавством.

10.2. Ліквідація Університету здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється органом управління майном. До складу ліквідаційної комісії входять представники органу управління майном та Університету. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторам визначає орган управління майном.

10.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Університетом. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс Університету і подає органу, який призначив ліквідаційну комісію.

Кредитори та інші юридичні особи, які перебувають у договірних відносинах з Університетом, що ліквідується, повідомляються про ліквідацію у письмовій формі.

10.4. Під час ліквідації та реорганізації Університету вивільнюваним працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

Ректор Університету В.П.Черних


-->


На сайті також шукають: Бол-ран, Трихопол інструкція, Дуфастон застосування, Еуфілін побічні дії, Пенестер протипоказання